Co se nevešlo: test
Videa zkouknutá, pracovní sešity propočítané, tak teď by to chtělo ověřit, že všechno umíš. Tak si stáhni test. Času na počítání máš kolik budeš potřebovat, zatím nám jde jen o to spočítat všechno. Výsledky klidně doplň do formuláře a on ti vše opraví a vyhodnotí.

Papír a tužka
Nachystej si papír a tužku.
Bez mezer
Do prázdného políčka vpisuj výsledek bez mezer.
Zlomky
Zlomky zapiš pomocí lomítka, např. 3/4.
Záporná čísla
Mezi číslem a znaménkem mínus nedělej mezeru, např. -3.
Zadání příkladů
1. Vypište všechny dělitele čísla 180, které jsou větší než 27 a menší než 150.
(Čísla zadejte od nejmenšího po největší, oddělte je čárkou a mezerou.)
2. Jsou dána dvě čísla. Jejich největším společným dělitelem je číslo 6 a jejich nejmenším společným násobkem je číslo 252. Součet obou čísel je 78.
Určete obě čísla.
(Čísla zadejte od nejmenšího po největší, oddělte je čárkou a mezerou.)
3.1 Ve městě jezdí tři linky městské hromadné dopravy. Všechny linky začínají a končí na autobusovém nádraží a po příjezdu okamžitě odjíždí na další.
Lince A trvá 30 minut než projede svou trasu.
Linka B projede během 8 hodinové směny svou trasu 10krát.
Linka C projede svou trasu za nejkratší čas ze všech tří linek.
Kolikrát projede autobus linku A, než se na autobusovém nádraží poprvé potká s autobusem linky B.
3.2 Ve městě jezdí tři linky městské hromadné dopravy. Všechny linky začínají a končí na autobusovém nádraží a po příjezdu okamžitě odjíždí na další.
Lince A trvá 30 minut než projede svou trasu.
Linka B projede během 8 hodinové směny svou trasu 10krát.
Linka C projede svou trasu za nejkratší čas ze všech tří linek.
Určete, kolikrát projede svou trasu linka B během 6 hodin a 24 minut.
3.3 Ve městě jezdí tři linky městské hromadné dopravy. Všechny linky začínají a končí na autobusovém nádraží a po příjezdu okamžitě odjíždí na další.
Lince A trvá 30 minut než projede svou trasu.
Linka B projede během 8 hodinové směny svou trasu 10krát.
Linka C projede svou trasu za nejkratší čas ze všech tří linek.
Autobus linky C se poprvé potká na nádraží s autobusem linky A ve chvíli, kdy projel svou trasu podruhé. Vypočtěte, kolik minut trvá projet linku C.
4.1 Na číselné ose je zobrazeno 16 bodů oddělujících 15 stejných dílků.
Na číselné ose je vyznačeno číslo -3/8 a body A, B, C, které představují tři čísla.
Vzdálenost bodů A a C je 1,5.

Určete číslo, které na číselné ose představuje bod A.
4.2 Na číselné ose je zobrazeno 16 bodů oddělujících 15 stejných dílků.
Na číselné ose je vyznačeno číslo -3/8 a body A, B, C, které představují tři čísla.
Vzdálenost bodů A a C je 1,5.

Vypočtěte, o kolik je číslo C větší než číslo B.
4.3 Na číselné ose je zobrazeno 16 bodů oddělujících 15 stejných dílků.
Na číselné ose je vyznačeno číslo -3/8 a body A, B, C, které představují tři čísla.
Vzdálenost bodů A a C je 1,5.

Vypočtěte součet všech tří čísel.
5.1 Do malé vesnické školy chodí děti z pěti okolních vesnic. V tabulce jsou údaje o vzdálenosti vesnice od školy a počtu žáků, kteří z vesnice do školy dojíždí. Některé údaje v tabulce chybí.

Průměrná vzdálenost obcí od školy je 4,6 km. Z Dolní vsi jezdí do školy o 20 % víc dětí než ze Lhoty. Ze Sedliště jezdí do školy o 4 děti více než z Borku.
Vypočítejte vzdálenost Dolní vsi od školy.
5.2 Do malé vesnické školy chodí děti z pěti okolních vesnic. V tabulce jsou údaje o vzdálenosti vesnice od školy a počtu žáků, kteří z vesnice do školy dojíždí. Některé údaje v tabulce chybí.

Průměrná vzdálenost obcí od školy je 4,6 km. Z Dolní vsi jezdí do školy o 20 % víc dětí než ze Lhoty. Ze Sedliště jezdí do školy o 4 děti více než z Borku.
Vypočítejte, kolik dětí z každé vesnice průměrně navštěvuje školu.