Co se nevešlo: test


Videa zkouknutá, pracovní sešity propočítané, tak teď by to chtělo ověřit, že všechno umíš. Tak si stáhni test. Času na počítání máš kolik budeš potřebovat, zatím nám jde jen o to spočítat všechno. Výsledky klidně doplň do formuláře a on ti vše opraví a vyhodnotí. 

Papír a tužka

Nachystej si papír a tužku.

Bez mezer

Do prázdného políčka vpisuj výsledek bez mezer.

Zlomky

Zlomky zapiš pomocí lomítka, např. 3/4.

Záporná čísla

Mezi číslem a znaménkem mínus nedělej mezeru, např. -3.

Kontrola příkladů

Zadání příkladů

1. Vypište všechny dělitele čísla 180, které jsou větší než 27 a menší než 150.

(Čísla zadejte od nejmenšího po největší, oddělte je čárkou a mezerou.)

2. Jsou dána dvě čísla. Jejich největším společným dělitelem je číslo 6 a jejich nejmenším společným násobkem je číslo 252. Součet obou čísel je 78.

Určete obě čísla.

(Čísla zadejte od nejmenšího po největší, oddělte je čárkou a mezerou.)

3.1 Ve městě jezdí tři linky městské hromadné dopravy. Všechny linky začínají a končí na autobusovém nádraží a po příjezdu okamžitě odjíždí na další.
Lince A trvá 30 minut než projede svou trasu.
Linka B projede během 8 hodinové směny svou trasu 10krát.
Linka C projede svou trasu za nejkratší čas ze všech tří linek.

Kolikrát projede autobus linku A, než se na autobusovém nádraží poprvé potká s autobusem linky B.

3.2 Ve městě jezdí tři linky městské hromadné dopravy. Všechny linky začínají a končí na autobusovém nádraží a po příjezdu okamžitě odjíždí na další.
Lince A trvá 30 minut než projede svou trasu.
Linka B projede během 8 hodinové směny svou trasu 10krát.
Linka C projede svou trasu za nejkratší čas ze všech tří linek.

Určete, kolikrát projede svou trasu linka B během 6 hodin a 24 minut.

3.3 Ve městě jezdí tři linky městské hromadné dopravy. Všechny linky začínají a končí na autobusovém nádraží a po příjezdu okamžitě odjíždí na další.
Lince A trvá 30 minut než projede svou trasu.
Linka B projede během 8 hodinové směny svou trasu 10krát.
Linka C projede svou trasu za nejkratší čas ze všech tří linek.

Autobus linky C se poprvé potká na nádraží s autobusem linky A ve chvíli, kdy projel svou trasu podruhé. Vypočtěte, kolik minut trvá projet linku C.

4.1 Na číselné ose je zobrazeno 16 bodů oddělujících 15 stejných dílků.
Na číselné ose je vyznačeno číslo -3/8 a body A, B, C, které představují tři čísla.
Vzdálenost bodů A a C je 1,5.

Obrázek příkladu 4.1

Určete číslo, které na číselné ose představuje bod A.

4.2 Na číselné ose je zobrazeno 16 bodů oddělujících 15 stejných dílků.
Na číselné ose je vyznačeno číslo -3/8 a body A, B, C, které představují tři čísla.
Vzdálenost bodů A a C je 1,5.

Obrázek příkladu 4.2

Vypočtěte, o kolik je číslo C větší než číslo B.

4.3 Na číselné ose je zobrazeno 16 bodů oddělujících 15 stejných dílků.
Na číselné ose je vyznačeno číslo -3/8 a body A, B, C, které představují tři čísla.
Vzdálenost bodů A a C je 1,5.

Obrázek příkladu 4.3

Vypočtěte součet všech tří čísel.

5.1 Do malé vesnické školy chodí děti z pěti okolních vesnic. V tabulce jsou údaje o vzdálenosti vesnice od školy a počtu žáků, kteří z vesnice do školy dojíždí. Některé údaje v tabulce chybí.

Obrázek příkladu 5.1

Průměrná vzdálenost obcí od školy je 4,6 km. Z Dolní vsi jezdí do školy o 20 % víc dětí než ze Lhoty. Ze Sedliště jezdí do školy o 4 děti více než z Borku.

Vypočítejte vzdálenost Dolní vsi od školy.

5.2 Do malé vesnické školy chodí děti z pěti okolních vesnic. V tabulce jsou údaje o vzdálenosti vesnice od školy a počtu žáků, kteří z vesnice do školy dojíždí. Některé údaje v tabulce chybí.

Obrázek příkladu 5.2

Průměrná vzdálenost obcí od školy je 4,6 km. Z Dolní vsi jezdí do školy o 20 % víc dětí než ze Lhoty. Ze Sedliště jezdí do školy o 4 děti více než z Borku.

Vypočítejte, kolik dětí z každé vesnice průměrně navštěvuje školu.